Wszystkie prawa autorskie do treści i zdjęć znajdujących się na blogu zastrzeżone. All rights reserved:)©

Translate

piątek, 3 sierpnia 2012

Skrzyp skrzypowi nie równy:)

Obecnie jestem u lubego, jak wiele razy pisałam, on  mieszka na wsi a ludzie tu stosują bardzo duzo ziół:)
Rosną tu również wszelakie zioła, które mam mojego lubego zbiera, suszy i robi herbaty:)
Są to m,in,:
-skrzyp polny 
-bratek trójbarwny
-dziurawiec
-macieżanka
-rumianek-zasiany na grządce, dziki sie nie nadaje
-róże-pączki róż jak już przekwitną z nasionkami
I wiele innych co juz nie pamiętam.
Poznałam różnicę między skrzypami bo jest leśny i polny. 
Leśny się nie nadaje, nie posiada krzemionki i rośnie w lesie i przy lesie:
       Źródło
Obecnie nie kwietnie więc nie ma tej ,,brązowo jasnej szyszki na górze''
Jasno zielony, delikatny w dotyku:)

Natomiast skrzyp polny rośnie na polach dalej od lasów i wygląda tak:

                           Zródło
Jest ciemniejszy, jego ,,igiełki'' rosną do góy i w dotyku twardszy-krzemionka:)
Moje zbiory:


Moja suszarnia:)
Skrzyp bardzo szybko schnie i wydziela ,jak dla mie, piękny zapach:)
Byłam zaskoczona że są dwie odmiany. Poznałam wiele przydatnych ziół i informacji o nich, fajne wakacje:)
Pozdrawiam:)

9 komentarzy:

  1. Piję skrzyp, ale smakowo wolę pokrzywę:D Obok mojego domu także rośnie skrzyp... ale... bałabym się pić taki miejski skrzyp:P (niech to będzie trzecia odmiana:D) więc swój zamawiam na dozie :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja swego czasu piłam skrzyp polny :)

    OdpowiedzUsuń
  3. preferuję pokrzywę;D
    pozdrawima;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Jej, ja nigdy nie odróżniam tych ziół, fajnie, że Ty to potrafisz ! :)


    Przy okazji zapraszam na konkurs, do wygrania dowolna rzecz ze sklepu alefarcik.pl ! :)
    http://palinka-and-her-world.blogspot.com/2012/07/konkurs-do-wygrania-dowolna-rzecz-ze.html

    OdpowiedzUsuń
  5. a dziurawiec do czego można wykorzystać bo mam miejsce gdzie jest tego niesamowicie duzo!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziurawiec na zaparcia głónie jest i problemy z żołądkiem

      Usuń
  6. skrzyp jest pod ochroną!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. spokojnie eko-anonimie:) Tam gdzie mieszkam rośnie go mnóstwo i nikt go nie zbiera tylko kosi i suszy na siano dla krów:) Więc ja też skorzystam:)

      Usuń